W 2020 roku nastąpił niezwykły wzrost liczby osób, które zaczęły prowadzić biznes w domu i w internecie. Miało to oczywiście wiele wspólnego z pandemią, ale także z lepszym dostępem do technologii i szkoleń potrzebnych do rozwoju przedsiębiorstw cyfrowych.
Wśród tych nowych sprzedawców online, możemy wyróżnić dwa rodzaje z nich. Z jednej strony ci, którzy mieli już lokale użytkowe lub świadczyli usługi bezpośrednie i byli zmuszeni przenieść się do internetu, aby nie stracić całkowicie swoich dochodów. A z drugiej strony ci, którzy skorzystali z niespotykanej wcześniej sytuacji, by zacząć od zera. Dobra wiadomość jest taka, że w obu przypadkach nadal istnieją ogromne możliwości, aby stać się swoim własnym szefem.
Bycie przedsiębiorcą to coś więcej niż tylko robienie tego, co się kocha, a odniesienie sukcesu wymaga pracy, poświęcenia, czasu i dyscypliny.
Stwórz własny sklep internetowy
Pomysł #1. Wzornictwo i produkty robione ręcznie
Jest to typowy model biznesowy, często wybierany przez projektantów, fotografów, rzemieślników i innych kreatywnych przedsiębiorców. Co oni sprzedają? Od biżuterii i przedmiotów dekoracyjnych po artykuły papiernicze, pluszaki i kosmetyki, które wytwarzają w przydomowej pracowni.
Pomysł #2. Żywność i napoje
Jeden to jeden z najbardziej dochodowych obszarów do rozpoczęcia działalności gospodarczej, któy nie mógł być pominięty na tej liście. Oczywiście jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy kochają gastronomię, ale są też w stanie spędzić wiele godzin w kuchni (wysiłek fizyczny może być duży). Kluczem jest tu zidentyfikowanie niezaspokojonej okazji na rynku i zaoferowanie czegoś nowego, ponieważ konkurencja jest duża i wyróżnienie się może być trudne.
Pomysł #3. Odsprzedaż produktów
Jest to najlepsza opcja dla tych, którzy nie chcą poświęcać czasu na tworzenie produktów, a wolą skupić się na pozyskiwaniu klientów, marketingu i liczbach. Pamiętaj jednak, że oprócz kapitału na zakup towarów, będziesz potrzebował przestrzeni magazynowej w domu oraz prostej, ale skutecznej platformy do zarządzania inwentaryzacją i fakturowaniem sprzedaży.
Pomysł #4. Usługi
Tak, możesz również dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z domu i online! I to zarówno w zakresie szkolenia i doradztwa (np. w zakresie wizerunku osobistego), usług marketingowych i komunikacyjnych, jak i konsultacji psychologicznych czy żywieniowych. Wszystko, czego potrzebujesz, to opracowanie procesu obsługi klientów na odległość i platforma do wideokonferencji, taka jak Zoom lub Skype.